בריחת שתן אחרי לידה: טיפול והתמודדות

כשגוף האישה מתכונן ללידה מפרקי הירך מתרופפים, צוואר הרחם נמתח, שהעובר עובר דרך תעלת הנרתיק גם שרירי האגן, העצמות והרצועות נמתחים ולוקח להם כשישה שבועות בממוצע להחלים פיזית מלידה.

הלידה יכולה לגרום למספר תופעות בגוף האישה וזאת דרך הטבע לפנות מקום ולתמוך בעובר הגדל בבטן האישה ההרה. איברי הגוף מסתגלים להריון וכתוצאה מכך מופעל לחץ רב יותר על שרירי שלפוחית ​​השתן ורצפת האגן מה שעלול לגרום להם להיחלש בזמן ההיריון.


לאחר הלידה גוף האישה ממשיך לחוות שינויים הורמונליים המשפיעים על שלפוחית ​​השתן וכשהרחם של האישה מתכווץ, הוא מפעיל לחץ נוסף על שלפוחית ​​השתן. כל הלחץ והמתיחות הללו פירושם ששרירי האגן המוחלשים אינם מסוגלים להתכווץ על מנת להחזיק או לעצור את דליפת השתן . ולכן הגוף עלול לחוות נזילות בזמן הרמת חפץ כבד, בזמן התעטשות, צחוק או אימון. בריחת שתן אצל נשים אחרי לידה ידועה גם בשם בריחת שתן בזמן לחץ תופעה זאת שכיחה מאוד, ומשפיעה על מיליוני אימהות טריות ברחבי העולם.

טיפול בבריחת שתן לאחר לידה


ישנן מספר אפשרויות לטיפול בבריחת שתן אחרי לידה אשר יכולות לעזור לנשים להחזיר את השליטה על שלפוחית ​​השתן, אך במקרים מסוימים, ייתכן שיידרשו עד שישה חודשים או יותר עד להחלמה מלאה

מוצרי ספיגה לבקרת שלפוחית ​​השתן

מוצרי ספיגה , פדים דקים ורפידות ייעודיות לבריחת שתן דיסקרטית מספקות מענה נוח ונשים יכולות להשתמש ברפידות דקות וקטנות יותר לשליטה על שלפוחית ​​השתן, כמו פדים לספיגת נזילות במהירות.  פדים נוספים יכולים להיות בכל תיק או ארנק וניתן להחליף אותן בקלות בכל שירותים. תוכלו לרכוש פתרונות ספיגה באתר דנ-אל אונליין.

תרגילי קיגל בזמן בריחת שתן


לאחר הלידה כאשר אפשר כבר פיזית, מומלץ לתרגל תרגילי קיגל על ​​בסיס יומי כדי לחזק את שרירי האגן הנשיים. עשו זאת על ידי כיפוף שרירי האגן שלך (אלה המשמשים להפסקת שתן באמצע הזרם), כיווץ והחזקת כ -10 שניות מומלץ לבצע עשרה חזרות של תרגיל זה ולחזור על פעילות זו כשלוש פעמים ביום ולהגביר בהדרגה את העוצמה.


שינויים באורח החיים


בזמן דליפת שתן אחרי לידה יש הרבה שינויים קטנים של הרגלי אורח חיים והשגרה שאפשר לבצע כדי להקל על הלחץ ובריחה של שלפוחית ​​השתן.


הינה כמה דוגמאות שאפשר לשלב באורח חיים:

  • שינו תזונתי – שילוב של  פירות וירקות בריאים המלאים בסיבים.  יש להימנע מטריגרים כגון: קפה, קפאין, אוכל חריף וסוכר מזוקק.

  • ספורט ותרגילי כושר - השלת קילוגרמים מיותרים היא דרך נהדרת להסיר לחץ נוסף על המעיים שלך.

  • שתייה מרובה – מומלץ לשתות לפחות 8 כוסות מים ביום וזאת כדי למנוע דלקות בדרכי השתן והתייבשות.

ניהול לוח זמנים


בזמן דליפת שתן אחרי לידה אסור לחכות לדחף ללכת לשירותים במילים אחרות אסור להתאפק וזאת כדי למנוע דליפה. גשו לשירותים כל שעתיים-שלוש כדי לרוקן את שלפוחית ​​השתן. אם יש צורך ללכת לעתים קרובות יותר , יש לנסות להכשיר מחדש את שלפוחית ​​השתן כדי לתפקד כראוי. השתמש בשירותים כל 30 דקות עד שעה ואז לנסות להאריך את משך הזמן בין הפסקות בכל יום.

ביקור אצל רופא המשפחה  

אם יש לך תסמיני של בריחת שתן, אל תחששי ופני לייעוץ אצל הרופא המשפחה שלך וזאת כדי לשלול מצבים חמורים יותר וגורמים שיסייעו בפיתוח תוכנית טיפול יעילה. לדוגמה, ייתכן שיש לך דחף בריחת שתן או יתר שלפוחית ​​השתן כאשר אתה לא מצליח לבטל את השתן באופן מלא במקום בריחת שתן.

עזרה עם תרופות ומכשירים חיצוניים בזמן בריחת שתן


בזמן בריחת שתן יתכן שתזדקקי לסיוע זמני של תרופות לבריחת שתן או מכשירי תמיכה שיעזרו לך להרגיע את שלפוחית ​​השתן ולשלוט בזרימת השתן. מכשירים מסוימים כגון הממוקמים בנרתיק כדי לתמוך בשלפוחית ​​השתן ובפי הטבעת ומסייעים לשלפוחית ​​השתן להתרוקן לחלוטין. מכשיר זה משמש גם לטיפול בצניחת איברי האגן.



460188-PFK6HN-883.jpg

בלוג הזהב

זירת התוכן של אתר                      מציעה מאמרים  ומדריכים לשימור איכות החיים , בזירה תוכלו למצוא גם דפי תוכן כגון השוואת מחירים ודפי נותני שירות שונים

שירות הלקוחות שלנו זמין טלפונית לכל שאלה.  
בכל מקרה, תמיד תוכלו להשאיר את הפרטים שלכם באתר והמומחים שלנו יחזרו אליכם עד סוף היום :) 

שירות לקוחות: 077-2085240 משרדים: 050-2852400     

עדיין מתבלטים?

בואו נשמור על קשר :)

דפים נוספים

קטגוריות נוספות 

פתרונות ספיגה לבריחת שתן

אנו שואפים לייצר מערכת יחסים הדוקה עם הלקוחות שלנו, תרגישו חופשי לפנות אלינו בכל שאלה. אנחנו כאן בשבילכם: 

שירות לקוחות | 077-2085240

משרדים | 050-2852400
במייל | Help@diaper.co.il

תשלום מאובטח על ידי 

Icons made by Freepik from flaticon.com